Blog

Mamo! Tato! Kiedy znowu pójdziemy na basen???

dziecko-w-basenie

Czyli co zrobić aby maluch nie mógł się doczekać kolejnej lekcji pływania – kilka rad dla INSTRUKTORA PŁYWANIA.
Pierwsze zajęcia pływania dla małego dziecka, są dla niego prawdziwym wyzwaniem. Znalezienie się w nowym miejscu – na basenie, nienaturalnym dla niego środowisku – w wodzie, z dopiero co poznaną osobą – instruktorem, sprawia, że w odpowiedzi na nadmiar nowych bodźców maluch często odpowiada płaczem.

Co zrobić, jak się zachować i czego unikać aby pierwsze zajęcia były dla dziecka niezapomnianym, miłym przeżyciem oraz gwarancją, że po powrocie do domu zada pytanie rodzicom: ‚kiedy znów pójdziemy na basen’?

1. Przywitanie
Od momentu, gdy rodzic przekazuje nam pod opiekę swoją pociechę, nasza uwaga powinna być w 90% skupiona właśnie na nim. Pozostałe 10% zostawiamy na kontrolę tego, co dzieje się dookoła i co może bezpośrednio wpłynąć na bezpieczeństwo podczas trwania naszej lekcji.
Witając się z maluchem:
– przykucnijmy – w ten sposób zmniejszymy dystans, a do dziecka dotrze informacja: ‚ ta Pani/ten Pan od basenu może być całkiem fajna/fajny,
– przedstawmy się – maluchy też lubią wiedzieć z kim mają do czynienia,
– powiedzmy dlaczego tu dziś jesteśmy i co będziemy robić – w wielkim skrócie, bez wyszukanego słownictwa, typu: dzisiejszą lekcję poświęcimy na oswojenie się z wodą, sprawdzimy też czy potrafisz zanurzać głowę pod wodę (sama bym uciekła ;)). Lepiej powiedzmy coś w rodzaju: ‚Cześć jestem Sandra i zabieram Cię dziś na wielką morską przygodę’!

2. Krótka rozgrzewka na lądzie czyli kilka przysiadów, krążenia rączek (burpees nie wskazane ;)), dobrze jest aby cały czas tłumaczyć dziecku co robimy, w razie potrzeby poprawić, pomóc.

3. Czas na część główną – pływanie.
Temat obszerny, który zasługuje na osobny artykuł. Doradzam jednak trzymanie się jednej zasady – NIC NA SIŁĘ.

4. Pożegnanie
Moment, w którym powinniśmy podsumować lekcję i podziękować dziecku za wspólnie spędzony czas.
Podobnie jak przy powitaniu, odradzam fachowe słownictwo, które lepiej wykorzystać przy zajęciach z dorosłymi. Zamiast tego, powiedz:

  • ‚Byłeś bardzo dzielny’
  • ‚Pomimo tego, że trochę się bałeś, dałeś sobie świetnie radę’
  • ‚Mam nadzieję, że niedługo się zobaczymy’
  • ‚Doskonale poradziłeś sobie z pływaniem na plecach’

Odradzam pytanie (w szczególności przy rodzicach): PODOBAŁO CI SIĘ? Dziecko może poczuć się przyparte do muru i niekoniecznie odpowie szczerze na to pytanie. Z resztą… najlepszą odpowiedzią na to, jak przebiegła lekcja, a zarazem gwarancją na spotkanie za tydzień będzie wielki uśmiech na jego twarzy 🙂
POWODZENIA 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Partnerzy:



Znajdź nas:


Wszelkie prawa zastrzeżone 2017

Top